28 iunie 2011

Lansare de carte. "Asa sint eu, prost", de Valentin Uritescu




L-am întîlnit pe Valentin Uritescu pentru prima dată cu mulţi ani în urmă, pe cînd lucram la primul meu text pentru revista Elle. Scriam despre Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ, un loc în care şi-au "făcut mîna" mulţi dintre marii noştri actori şi regizori - printre ei, Maia Morgenstern, Valentin Uritescu şi Horaţiu Mălăele. Îmi amintesc şi astăzi că am regretat că, dintre toate poveştile pe care mi le-a spus atunci Valentin Uritescu, a trebuit să mă limitez la cele care aveau legătură cu subiectul articolului.  
Astăzi însă actorul se poate considera răzbunat. Tot ceea ce mi-a povestit mie atunci şi n-am publicat, precum şi multe alte istorii ştiute şi neştiute din existenţa unui om care a trăit într-o viaţă cît alţii în şapte, se regăsesc în volumul de memorii "Aşa sînt eu, prost", pe care Valentin Uritescu şi editura Humanitas îl lansează în această seară, la ora 18.00, la Cafe Godot Teatru. Dacă acum mai bine de 15 ani sinceritatea şi autoironia lui Uritescu mă surprindeau, astăzi le regăsesc cu bucurie în cartea lui de memorii: 

„Eu scriu aceste rânduri fără să fac pe scriitorul, fără să arăt cât sunt de cult şi de deştept… Nu! Eu vreau să vedeţi cât sunt de prost, adică aşa cum sunt de-adevăratelea. De aceea nu schimb nimic, nu ascund nimic, nu înfrumuseţez nimic…“


Niciun comentariu: