19 mai 2011

Domnu', nu e voie!

Ma enerveaza ca, in unele parcuri, nu ai voie sa te plimbi cu bicicleta; ma enerveaza ca, in altele, nu ai voie sa stai pe iarba. Cum ai pus piciorul pe iarba, cum a intrat copilul cu bicicleta in parc, vine un agent zelos si-ti zice: "Domnu', nu aveti voie!"
Pina deunazi consideram inutil sa incep o discutie pe tema asta: de ce acolo se poate cu bicicleta si aici nu, de ce la noi iarba de pe domeniul public e mai simandicoasa (si categoric mai putin verde) decit cea de aiurea. Omul era doar un angajat si facea ce i s-a spus sa faca. Ce nu i s-a spus sa faca, in schimb, e sa se ia de cei care arunca pe jos cojile de la seminte. Chiar asa mi-a spus odata un stimabil agent, caruia, dupa ce m-a saltat de pe iarba, i-am reprosat ca nu-i vede pe samintari: "Eu trebuie sa pazesc iarba si florile. Nu mi-a zis nimeni nimic de seminte. Si oricum, de alei se ocupa colegii de la Romprest."
Am fost dispus sa accept aceasta explicatie pina aseara, cind, la o ora nu foarte tirzie, ne retrageam spre casa din parcul Floreasca - unde, apropo, ai voie si sa stai pe iarba, si sa te plimbi cu bicicleta. Pe o banca, doi agenti spargeau de zor seminte dintr-o punga pe care o taiasera in doua pe lungime. Desigur, cojile le aruncau pe jos.

Stiu ca in tara asta lupul e paznic la oi, dar parca n-as vrea sa mi se aminteasca asta in fiecare zi. Mai ales ca speram ca el vizeaza doar stinele mari, nu chiar asa, orice chitimie.

Niciun comentariu: