25 ianuarie 2018

Șturlubaticul Stuhlbarg


După ce am văzut cîteva dintre filmele premiate cu Globul de Aur și potențiale candidate la Oscar, nu pot să nu remarc prezența lui Michael Stuhlbarg în nu mai puțin de trei dintre aceste pelicule. Să tot fie cîțiva ani de cînd Michael muncește cu sîrg, în roluri secundare din filme importante. După ce l-am remarcat în Men In Black 3 și Trumbo, l-am regăsit și în Doctor Strange, Miss Sloane (sic!), Steve Jobs și Arrival.
2017 a fost categoric apogeul carierei lui Michael Stuhlbarg (deși îi doresc cu toată sinceritatea mai mult, fiindcă merită): joacă în Shape of Water, The Post și Call Me By Your Name, toate aflate în cărți pentru Oscarurile de anul acesta. Nu știu care îi e secretul, poate versatilitatea, poate faptul că e foarte natural în orice partitură i se încredințează. Aproape că ești tentat să-l treci cu vederea, și apoi îți dai seama că ăsta e rolul lui, să te facă să-l treci cu vederea, ca și cum ar fi un detaliu neimportant, cînd el de fapt este esențial în logica poveștii. Am în vedere aici în special rolul pe care îl face în Call Me By Your Name, unde este personajul care deține cheia unui film care, pînă în ultimele cinci minute, pare să nu aibă nimic de ascuns, nefiind altceva decît o poveste vinovată de dragoste din anii 80, la o fermă din pitoreasca Italie rurală.
Fiindcă am ajuns la Call Me..., trebuie să precizez că filmul îi aparține în întregime lui Timothee Chalamet, care izbutește un rol excepțional în postura puștiului sensibil și dulce de 17 ani - absolut, absolut, absolut remarcabil. 
Din ce am văzut pînă acum Chalamet este cel mai puternic candidat la Oscarul pentru rol principal masculin.

(În poză sunt băieții din Call Me By Your Name: Timothee Chalamet, Armie Hammer și Michael Stuhlbarg. Pare ciudat că îl cheamă Timothee - versiunea feminină de la Timothy sau Timothe -, dar, de fapt, nimic nu e întîmplător...).

Niciun comentariu: