25 septembrie 2007

Verne

Nu ştiu dacă aţi văzut filmul de animaţie Over the Hedge. Am scris despre el în revista ELLE, ediţia din octombrie. E unul dintre cel mai haioase filme de animaţie pe care le-am văzut. Un grup de animale (o veveriţă, doi porci spinoşi cu puii lor, un sconcs, doi oposumi şi o broască ţestoasă) îşi vede supravieţuirea ameninţată după ce, pe teritoriul pădurii care le asigura hrana, se construieşte un cartier de vile. Liderul grupului este Verne, o ţestoasă foarte înţeleaptă, aşa cum probabil sînt toate ţestoasele.
Într-una din serile în care ne îndreptam spre parc, o aud pe Ana, fiica mea, zicînd: "Uite-l pe Verne". Ana era pe bicicletă şi mergea pe stradă fiindcă trotuarele erau ocupate de maşini. Preocupat de siguranţa ei, n-am dat importanţă la ce mi-a zis. Ba chiar cred că am şi mormăit în barbă "Ai numai desene în cap, în loc să te uiţi pe unde mergi." În seara următoare mi l-a arătat din nou pe Verne, însă nu l-am văzut fiindcă tocmai îmi suna mobilul. Abia în cea de-a treia seară m-am prins: Ana îmi arăta o maşină aflată în faţa unui service improvizat: un VW 1300. Celebra Broscuţă. Micul automobil arăta destul de jalnic, n-avea faruri şi era încărcat din greu cu chit. Însă probabil bătrîneţea îi e mai uşoară acum că are un nume şi o prietenă care se bucură să-l vadă în fiecare seară.

Niciun comentariu: